Bye bye Tokyo

Bye bye Tokyo, je hebt het goed gelezen, maar dat was helaas niet voor heel lang. Dit was ook het perfecte onderwerp om nog eens iets over te schrijven, net op tijd voor Malou begint met dreigbrieven sturen om eens iets nieuws te posten op het blog. En nu, de reden waarom ik eventjes afscheid nam van Tokyo. Japanse universiteiten (althans toch de mijne) en de Belgische universiteiten verschillen redelijk hard. Heel veel huiswerk, minder en makkelijkere examens, enzovoort. Een ander groot verschil zijn de lessen, ik heb zo’n 10 vakken opgenomen aan Meisei University, maar geen enkele is een of andere saaie lecture die drie uur duurt. Een van deze vakken is Destination Marketing en een belangrijk onderdeel hiervan is fieldwork.

Dus ja, van zondag 4 juni tot dinsdag 6 juni trok ik voor dit vak weg uit Tokyo en ging ik meer richting het zuiden, naar een stadje genaamd Ito in de Shizuoka prefectuur. Het doel van het vak is Destination Marketing, dus tijdens de paar dagen die we in dit prachtige stadje hadden waren we vrij om (beeld)materiaal te verzamelen om te werken aan een promotievideo om het toerisme in Ito te stimuleren.

Ook al was het voor school, was het echt een super toffe ervaring. Mijn groepje bestond uit 2 studenten van Meisei, een Britse student die hier slechts voor 2 weken in Japan was om deel te nemen aan het project en mijzelf. Op zondagochtend vertrokken we samen met de auto naar daar, alles super gezellig en zo. We waren tussen de bergen aan het rijden en opeens zie ik iets wat leek op een vreemde vlakte in de verte. Twee minuten later bleek dat gewoon de zee te zijn. Het was geweldig om langs de kust te rijden met de prachtige blauwe zee aan de linkerkant en imposante groene bergen aan de rechterkant. Shizuoka was met die natuur echt een prachtige break na een paar maanden in Tokyo te zitten. Eenmaal aangekomen was het tijd voor sightseeing, mijn groep focuste zich op de boeddhistische tempels en de lokale business, van een mangoplantage tot een klein visrestaurantje. Daarnaast heb ik ook een nacht op hotel en een nacht bij een host family doorgebracht. Dat laatste was voor mij een eerste keer, maar echt een supertoffe ervaring.

En hiermee stop ik maar eens met schrijven en laat ik de rest over aan een boel foto’s die ik in Ito heb gemaakt. Enjoy!

(Jordy Moens)